dårlig service

Fra: thansen medarbejder

Emne: dårlig service

Besked: Hej alle thansen hadere 😉

Jeg har selv arbejdet i Thansen og er godt nok træt af at alt skal gå ud over os som står ved kassen, vi har nogen regler som skal følges og sådan er det.

Har læst af mange klager over at de ikke kan få det fulde beløb for jeres scootere, har man prøvet at sætte sig ind i HVORFOR FANDEN i ikke kan få dem alle tilbage? Lige så snart man bestiller en scooter med nrplade så bliver den registreret på motorkontoret og der ved sker der det at der kommer et navn på attesten og så er en scooter altså bare ikke ny mere, det kan godt være den aldrig har været ude af butikken men på papirne står der altså et navn? Er der selv nogen af jer der vil give fuld pris for en scooter med en anden persons navn på?

12 Responses to “dårlig service”

  1. Anonym siger:

    Det lyder mere som et spam indlæg fra en thansen medarbejder og ikke som et rigtigt indlæg.

    Du spilder vidst vores tid

  2. Anonym siger:

    Faktisk kan jeg ikke findet et indlæg, som har noget med din historie at gøre.

  3. Anonym siger:

    Kr. 90,- til nummerplade (30 km/t scooter)
    Kr. 590,- til nummerplade (45 km/t scooter)
    Jeg faldt forresten over dette

  4. Anonym siger:

    Men nej en scooter som har været brugt (uanset hvor meget den er brugt) er aldrig så meget værd som en ny

  5. Anonym siger:

    Men solgte thansen noget ordentligt så ville folk nok ikke returnere det.

  6. thansen medarbejder siger:

    Har aldrig sagt at det var godt alt der bliver solgt i thansen.
    Jeg ved også godt at grunden til at alt går ud over os ved kassen er fordi vi er de nærmeste men sæt jer i vores sted vi har nogen regler som vi ikke kan komme uden om. Ikke så meget anderledes end en pvagt som giver jer en pbøde den kunne han jo også tag tilbage men SÅDAN er reglerne ikke.

  7. Anonym siger:

    Det er jeg helt forstående overfor, men mange kunder føler sig svigtet når de kommer ind til thansen og måske har fået en forkert vare eller varen er gået i stykker og så får at vide at de ikke kan få den byttet eller pengene refunderet osv.

  8. Anonym siger:

    Nu har jeg handlet en del hos thansen, og har da også fået en forkert vare, og er blevet byttet uden problemer, blot den ikke er blevet brugt. Er varen gået i stykker, er der en reklamationsret iflg. købeloven, pengene kan du først få når det er samme fejl 3. gang.

  9. Anonym siger:

    Det er ikke et spørgsmål om sælgers “logik”, hvorvidt en vare har været brugt. Vi er et land med love, og der er forbrugerlovene som gælder. En vare kan naturligvis aldrigt betragtes som værende brugt, uanset den har været monteret med nummerplade, såfremt den aldrigt har forladt butikken. Dog, kan kunden ikke kræve pengene for nummerpladen refunderet, da dette i princippet er et “produkt” for sig. Loven siger, at varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, og det vil man sige at den er her, selvom der er blevet påfyldt olie af sælgeren. En eventuel beskadielse af produktet herved er for sælgers regning og risiko. Den har været ubrugt, sålænge brugeren ikke har brugt den – uanset sælgeren måske har haft den startet. Hvis varen har en fejl, der ikke kan repareres, vil butikken også kun skulle betale listeprisen retur, excl. nummerplade, så det er det samme der betales retur. Hvis derimod, at du vælger en ombytning grundet fejl på produktet, så er dette incl. nummerplade og registrering. Der er derfor en lille forskel på, om varens pris ønskes refunderet, eller varen ønskes ombyttet. Mener kunden, at der er fejl på produktet, kan fejlen kræves udbedret, og indenfor det første halve år skal kunden intet bevise. Kan sælger ikke rette fejlen, indenfor en rimelig tid (3 uger til en måned), så skal sælger betale pengene retur (excl. nummerplade!), eller kan vælge at omlevere (incl. nummerplade!).

    For sælger, kan lovene naturligvis forekomme uretfærdige. Men, hvis vi ikke havde haft nogen love, så vil det meste som blev solgt være svindel, og kunderne vil gribe til selvtægt, stjæle, og nægte at betale (som vi ser indenfor software). Derudover vil være meget svært at sælge et ærligt produkt, hvis markedet propfyldes af svindel. Dem der sælger ærlige produkter, vil også ofte blive saboteret af svindlere, og deres produkter nedgjort i både tests, og anmeldelser. Forbrugerlovene gør, at de ærlige har en chance.

    Derfor, er forbrugerlovene til sælgers fordel, uanset de til tider kan forekomme urimelige. Kun svindlere er utilfredse med lovene.

  10. Anonym siger:

    Ved nummerplade i ovenstående, forstås nummerplade incl. montering. og klargøring. Ikke kun politiets pris. Derimod, vil levering oftest være for sælgers regning. Så normalt, er det kun listeprisen man får returner, med mindre det er en ombytning på grund af mangler.

  11. tor siger:

    jeg kan så lige nævne til den som leger thansen medarbejder. ifølge købeloven skal en ny scooter med fejl og mangler laves inden for rimlig tid. tit er der ingen mekaniker til og lave den. og hvis der er. så kan der gå op til 14 dage før den kan blive lavet. det er så et brud ifølge forbrugerstyrelsen. i har to uger til afhjælpning af fejl. opstår fejlen igen på en ny scooter SÅ HAR MAN RET TIL AT FÅ SINE PENGE RETUR og det er så hele beløbet uanset ifølge pargraf 78-stk 4

  12. tor siger:

    eller ombytning af varen… så er det vist slået fast. og hvis min skal laves mere end en gang og jeg så ikke kan få mine penge igen. eller ombyttet til anden scooter. så ses vi i forbrugerstyrelsen

Leave a Reply