Inkompetence

Fra: Kim Andersen

Emne: Inkompetence

Besked: Jeg har erfaret at inkompetence er nøgleordet hos Thansen.

Derudover hat jeg den teori at Thansen serviceansatte gennemgået et kursus på 4-5 uger, hvor de lærer at sætte op til 5 ord sammen efter hinanden, sådan at de danner en hel sætning. Det dækker fuldt ud de krav, som Thansen´s ledelse har de ansatte.

Under min seneste klagesag hos Thansen, skrev jeg med 3 forskellige servicemedarbejder – alle startede deres mail på samme måde – ”Tak for din henvendelse – Det er selvfølgelig meget beklageligt….”
Troværdigheden forsvinder ligesom bare når, man får samme standart udmelding fra flere forskellige medarbejdere – så ved man godt at de bare sidder og tænker – ”F… sådan en idi… af en kunde, som skriver her og brokker sig og så midt i arbejdstiden, nu bliver min kaffe garanteret kold fordi jeg nu skal til at stave mig gennem en helt mail.

Nå men lad mig fortælle lidt om min oplevelse hos Thansen:

Jeg har en rigtig fin Toyota Carina II GLI – altså den med alt ekstra udstyret 😛
Jeg skulle have en ny køler til bilen og Thansen havde tilbud på kølere, så det passede rigtig godt.

Jeg fik en aftale i hus med Anders, om at hvis jeg kom hjem til ham (50km fra min bopæl)med bilen og køleren, så skulle han nok klare resten og det vurderede jeg som en billigere og bedre løsning end at køre en tur på det lokale værksted med bilen.

Vi kørte sammen ud til Thansen, for at købe køleren.
Vi bliver modtaget af 2 medarbejdere, som allerede er ved at pakke skilte osv. væk (30min før lukketid).
Vi kommer til at tale med en ung dame.

Vi giver hende følgende oplysninger – Toyota Carina II – fra 1991 – 1.6 liter og manuel gear.
Hun klikker lidt rundt i computeren og finder køleren til os.
Da hun kommer tilbage med køleren påpeger vi, at der står Corolla 91 – 95 på kassen.
Hun siger at det blot er fordi den også passer til disse modeller.
Vi får dog lov til at åbne kassen og vi får sågar lov til at låne et målebånd.

Vi målte den nye køler og den gamle, her var der små 10 cm forskel, talte med den unge dame igen og gjorde opmærksom på at den nye køler altså var for stor til min lille Toyota – hun søgte igen i systemet og sagde at det altså var den rigtige – vi fik lov til at se på skærmen og jeg kunne se at der stod at køleren hun havde fundet skulle være 57 cm bred, men den vi havde fået udleveret var 10 cm bredere, til dette svarede hun blot – at systemet og virkeligheden ikke altid stemte overens – Hvad tænker jeg ? Sådan kan man da ikke arbejde?

Vi spurgte om hun var helt sikker og hun hentede den unge mand fra før, som bekræftede at det var den korrekte vare – selvom hverken tekst eller længde stemte overens med hvad der stod i deres system.
Vi talte længe om det, men nu var jeg jo kørt helt ned til Anders og vi havde planlagt det hele og vi havde 2 Autoreservedelsmedarbejdere, som stod her hårdnakket og fortalte os at det var den rigtige vare de havde fundet – så vi så ikke anden udvej end at købe den – De er jo trods alt eksperterne – Host host

Da vi skulle til at sætte den nye køler i så vi straks problemerne – køleren var både for lang og faktisk så høj at motorhjelmen ikke kunne lukkes.
Jeg ringede straks til Thansen, men de havde selvfølgelig lukket.
Vi begyndte så at tjekke fakturaen og det varenummer som sad på kassen.
Varen, som hun ifølge bonen havde solgt os, passede kun til en Corolla – altså fejl nr. 1.
Dernæst havde de plukket den forkerte vare på lageret.
Jeg var altså – kort fortalt – blevet lokket til at købe en Corolla køler, som ifølge Thansen´s hjemmeside kun passer til Corolla – denne kostede 750kr – men den vare jeg havde fået udleveret var en anden – nemlig en køler til en Corolla model 1995 – som kostede 899kr –
altså en god handel for mig, hvis jeg havde haft en Corolla fra 1995 – men det har jeg ikke.
Jeg stod altså nu 50 km hjemmefra uden en bil og jeg skulle op på arbejde dagen efter.
Det lykkes mig at komme hjem – dog uden min bil.
Jeg skrev straks en mail til Thansen, da jeg ikke kan undvære min bil i dagligdagen.
De beklagede og sagde at jeg selvfølgelig kunne få byttet min køler – hvis blot jeg fik Anders til at fremvise den kvittering, som vi fik da vi købte køleren, altså den kvittering, som lå i min lomme – 50 km fra Anders.
Jeg måtte altså ned til Anders med kvitteringen, sådan at vi kunne få byttet køleren.
Da Anders så kommer ned for at bytte køleren er det den samme unge dame, som er der igen.
Han siger til hende at hun den anden dag udleverede den forkerte køler til ham, det troede hin simpelthen ikke på og sagde ”Nu ringer jeg lige til en kollega, så kan det være at han kan forklare dig at det er den rigtige køler, som du har fået i første omgang” dette sagde hun i en tone så nedladende at Anders ligefrem blev i tvivl igen – han tog kvitteringen fra hende og tjekkede igen – og sagde til hende – jamen se varenummerne er ikke identiske, hun lagde straks på og vi fik ombyttet køleren til en ny – mod en merpris på 50 kr.
Jeg har efterfølgende kontaktet Thansen igen, men bliver på ingen måde taget seriøs – ingen hos Thansen svare tilbage til mig og sådan kan man ikke drive en virksomhed efter min mening

12 Responses to “Inkompetence”

  1. kim siger:

    HVORFOR køber du den, når du højt og tydligt ved at den er for stor??
    du bad da selv om det så..

  2. Viggo siger:

    enig….

  3. Kim Andersen siger:

    Fordi jeg fik at vide at den kunne være der.
    Det blot var fordi målene snød fordi min gamle køler jo stadig sad i.

    Jeg var kun klar over at den var lidt for lang ikke for høj, det kunne jeg først se da den var monteret…

  4. Mogens siger:

    Hvad er det du vil have af dem før du er glad? er det en 50’er? eller hvad skal der til før du mener de har kompenseret dig?

  5. Little Pony siger:

    Så er du sgu da rent ud sagt også for dum. Jeg ku se at den var forkert, men tog den med hjem alligevel.

    Til grin- Du dummer dig og så køber du dig til en webside, hvor du kan fortælle alle andre, hvor dum du er!

    Ha ha dagens griner.

  6. Kim siger:

    Hej Mogens og Little Pony

    Nej jeg ønsker ikke penge, jeg ønsker blot en undskyldning, men det kunne jeg ikke engang få hos Thansen.

    Nu fik jeg jo at vide at pigen i butikken at den ville passe når jeg fik den gamle køler taget ud af bilen.

    Så jeg vil ikke kalde det dum, jeg er bare ikke ekspert i biler, så når en ansat i Thansen fortæller mig at det er den korrekte varer og at varen vil passe når jeg blot har taget den gamle køler ud, så må man jo godtage det.

    Little Pony, jeg kan derudover også kun sige at det er ok at lave fejl, men den måde som Thansen håndtere fejlen på er ikke ok.

    Hvis en af mine sælgere på mit arbejde leverer noget forkert til kunden, så tager vi det retur og undskylder.
    Ønsker kunden det ombyttet til den korrekte vare, så finder vi også ud af det.
    Det koster os måske 50-100 kr i de samlede udgifter, hvis kunden da ikke bare beholder varen, så er en undskyldning nok og sådan en er gratis.

    Thansen ville ikke undskylde, de ville ikke hjælpe mig med en ombytning, de er ligeglade med deres kunder.

    Når et firma er så stort som Thansen, så bør de bare lukke munden på kunder når de har en klage sag.
    Bilka giver f.eks. vin eller chokolade
    Mc Donalds giver en is, cola eller noget i den dur.
    Alle andre firmaer giver blot en undskyldning
    Ikke engang det bruger Thansen

    Jeg er ikke mere besværlig end andre kunder (tror jeg da ikke) jeg ønsker blot at Thansen ville ringe mig op og give mig en undskyldning.

    Little Pony jeg kan blot se at jeg har ramt dig med min historie og det er faktisk meningen med denne side, jeg vil åbne for debat og at du så syntes at det er dumt, er så din mening, og en mening flere her i DK deler med dig også nogle af mine venner.

    Men jeg tror faktisk at for hver gang jeg modtager en mail hvor folk syntes denne side er dum, der modtager jeg 10 mails fra folk som syntes at det er en fed ide.

    Selvom det måske ikke hjælper på Thansen, så giver det anlæg til debat.
    Nogen mener at man ikke kan forvente service når man handler hos en virksomhed som thansen, men det mener jeg nu godt at man kan.

    Det kan man forvente alle steder efter min mening.
    Det betyder godt at man tænker langsigtet og det gør gode medarbejdere

  7. Kim siger:

    Et rigtig konstruktivt svar må jeg sige…

  8. nobody siger:

    Når i nu ikke forventer service ved thansen er det nok fordi i ikke kommer i de rigtige butikker. der er jo også forskel på folk. f.eks. handler jeg i thansen i grenaa og der bliver jeg næsten altid mødt af et goddag eller hejsa og et smil. jeg har da også prøvet at få noget forkert men det er da menneskeligt at fejle. jeg tror det er fordi thansen engang var lort at folk bliver ved med at tro det. det er faktsik samme vare som du kan købe ved andre reservedels forretninger. jeg købte bremseskiver og klodser ved Nymann autoparts og det er nøjagtig de samme som thansen fører.

  9. Kim siger:

    Muligt at de er blevet bedre og at det ikke er alle som er lige slemme.
    Jeg har dog haft dårlige oplevelser med Thansen Ringkøbing, Holstebro og senest i Skjern for 2-3 måneder siden.

    Men kun positivt, hvis de har indset at man ikke kan drive en forretning på den måde…

  10. Peter Hofman siger:

    Vis os mail korrospondance tak!

  11. Mogens siger:

    Mail korrospondance !! jeg tror IKKE en meter på der ikke er undskyldt i den mail flere gange, og jeg tror HELLER ikke en meter på at du ikke havde et urimeligt krav.!

    Jeg har hørt et løst rygte om at du krævede at få køleren gratis. dvs. vare for knap 1200 kr smidt i hovedet, kan du af- eller bekræfte det? vis os mail korrospondance

Leave a Reply