12V blybatteri t.hansen

Fra: Mr Jensen

Emne: 12V blybatteri t.hansen

Besked: Hej alle herinde
Jeg vil råde alle til IKKE at købe blybatterier hos t.hansen.
Jeg købte et hos dem for 3 uger siden og da jeg så kom hjem med det og fik det ladet op, så virkede det ikke batteriet kan ikke holde strøm
ham i t.hansen butikken sagde at min lader måtte være defekt men her til aften har jeg netop testet med en anden lader og batteriet virker stadig ikke det “dør” så snart det får belastning.

ved nogen af jer om blybatterier kan blive for gamle af at stå på lager måske eller om der er andet som det måske kan have været udsat for som det ikke kan tåle ?
jeg er nok nødtil at have argumenterne klar når jeg skal ind og klage over det igen

håber i kan hjælpe mig

hilsen den uheldige Mr Jensen

14 Responses to “12V blybatteri t.hansen”

  1. M. Nielsen siger:

    Nu husker du vel at bruge en af de såkaldte “impulsladere” ?
    Jeg har selv engang ødelagt et blybatteri, ved at bruge en normal
    batterilader 🙁

  2. scootergrisen siger:

    Hvad er det for et batteri ?
    Kan du eventuelt give et link til batteriet på thanses hjemmeside.

    Hvordan har du taget det ibrug ?
    Læs eventuelt her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_elektrisk.php#ibrugtagning_af_nyt_batteri

    Hvad med batterisyen fulgte der noget med eller har du købt noget ved siden af ?

    Hvor mange volt har batteriet når du belaster det ?

  3. Mr Jensen siger:

    Hej M. Nielsen og scootergrisen
    batteriet har varenr 990306 hos t.hansen så der skal ikke fyldes syre på.

    laderen er bare en alm. universallader (jeg kender ikke navnet på den), min søn oplader af og til sin scotter med den.
    batteriet har 12,2 – 12,15 volt når jeg måler på den men sætter jeg belastning på i bare 10-20 sekunder, så er batteriet “tomt”

  4. Tom K siger:

    Hej har lige købt 60 amp batteri hos harald nyborg til min Alfa romeo,de kører tilbud på dem til 349,00.
    Jeg monterede det i bilen der var fuld power på med det samme,så gå ned og byt det,j eg ved desværre fra mange af dem jeg kender at når der er fejl på prodouktet fra T Hansen så er de ikke meget for at bytte det.

  5. Finn Nielsen siger:

    Bilbatterier kan ikke tåle at blive afladet ret meget, så mister de deres kapacitet. Så når man får et batteri fra Taiwan eller hvor de nu kommer fra, skal man behandle dem på den rigtige måde. Ikke sikker på hvordan, men man skal sikkert bare fylde svovlsyre på med den rigtige koncentration og så lade batteriet helt op. Der er mange ting der kan gå galt der for Thansen medarbejdere…
    Men man kan godt bruge en alm lader, det behøver ikke at være en impulslader. Men batterispændingen ligger på et friskt batteri på over 13.5V og det skal den holde selv ved belastning (og en startmotor er en STOR belastning).
    Så 12.2 V på et batteri er ensbetydende med at det nok er dødt eller sovlsyrekoncentrationen er for lav (man kan få en (bly)syrekoncentrationsmåler hos thansen 😉 )

    mvh.

    Den tidligere ellertejer..

  6. Mr. Christensen siger:

    Købte et MC batteri ved T-hansen i marts måned.
    Fyldte syre på, og fik det ladet op i et par timer.
    Og ja, det virkede sgu`.
    Men blot få uger efter, startede problemet. Den kan max. stå en uge, og så er spændingen under 12V.
    Når jeg lige har kørt en tur, kan den klemmes op på 13,2 – 13,5 Volt.
    Har taget alle sikringer ud, og målt om der skulle være et ukontrolleret forbrug på cyklen, men alt viser 100% ok.
    Så blev batteriet ladet op igen, og demonteret fra cyklen. Og blot efter tre dage, var den nede på 12,15 Volt.
    Køber aldrig sådan noget skrammel igen.

  7. henrik siger:

    Hej uheldige køber.
    Husk: et fuldt opladet blybatteri skal have en hvilespænding på 12.6 volt
    er du nede på 12.2 volt, er det stort set afladet.

    Og, et batteri der er påfyldt syre og står længe på lager, tager skade med tiden, hvis det ikke jævnligt bliver ladet på.

    Måske har du købt sådan et?
    Hilsen Henrik (pensioneret tankstations indehaver)

  8. Birger sommer siger:

    Uha noget vrøvl der fremføres her på siderne i disse indlæg.
    Hvis i vil give en virksomhed kritik bør i være saglige.
    Blybattrier er noget af de mest hårdføre der findes og kan praktisk talt ikke ødelægges ved en forkert håndtering. Ladespændingen skal blot altid holdes under 14’4 og der skal aldrig efterfyldes med syre, kun vand, eller slet ingen ting ved gel batterierne.
    Hvis hvilespændingen er under 11.8 V er batteriet afladt og skal genoplades. Pas på med ikke at bytte polerne, + og – det vil sulfatere pladerne og dermed ødelægge batteriet.
    Et blybatterier holder til rigtig mange op og afladningers men aftager i langsomt i løbet af levetidenjapænere langsomt over hele levetiden.

  9. Birger sommer siger:

    Ups den sidste linie smuttede slet efter “levetiden”

  10. Peder Wiberg Jørgensen siger:

    Batterier der står på lager med en spænding på under 12,3 Volt (40% afladet) tager skade. Når et batteri er opladet er der syrevægt på 12.80, Når batteriet er 40 % afladet er syrevægten ca. 12.30, den manglende syre er inde i pladerne og skal lades ud af pladerne, eneste udvej. Hvis batteriet har stået for længe med syren inde i pladerne, sufatere plader, der dækkes af et hvidt lag. Ofte sprænger plader gitteret fra hinanden. Syren binder til pladerne og kan ikke lades ud, det virker som om batteriet kan lades op, ja, men det kan ikke afgive nogen effekt. Ses tit på batterier der bruges sæsonvis. Ingen batteri kan tåle at stå med spæning i længere tid under 12,5 Volt. De batterier der har været på markedet de seneste 15 år har calcium plader, de er meget hårde og tåler ikke afladning, men det er disse plader der gør batteriet vedligeholdelsesfrit (Ingen brug af vand) det er dog de bedste typer til alle nye biler. Håber dette var til af forstå.

  11. MC siger:

    Køb et agm eler gel batteri. Køb kvalitet. Varta. Der er måske andre.
    At der ikke er forskel på kvalitet er noget pjat.

  12. Tuco siger:

    Nogen hader Thansen, jeg hader alle disse uintlligente individer der slynger om sig med påstande, som de burde spærres inde for, og som intet har med fakta at gøre !!!!!!

  13. gravel siger:

    Det er endnu mere uintelligent at svine alle til, du burde i stedet have brugt lidt krudt til at skrive et indlæg med den (efter din egen mening) rette anvisning. Når det ikke er sket er det nok fordi bøssen ikke er ladt, det tyder det på når man kan hade folk man ikke kender.

  14. Bentus siger:

    Når man køber en sprit ny scooter og den holder op med at lade og man sender den på værksted, hvor man får svaret at batteriet er skiftet fordi det nok var gammelt. Når man så 3 uger senere må på værksted igen med samme problem og så får at vide at det var et irret stik på rectifieren men ay batteriet nu var ladet op fordi scooteren har stået i tomgang i 15 minutter og man så stadig ikke kan bruge elstart og siger at batteriet nok er klappet sammen men mekanikeren siger nej 15 min er nok bare ikke nok ladning. Når man så efter 10km kørsrl kører tilbage og insisterer på at bat er fladt men får et nej lige i dtil mek får målt på bat og giver mig ret. og når man nu kun 1 uge efter igen står med et fladt batteri, tja er det så ikke iorden at man er træt af Thansen og deres ansatte. Hvilken uddannelse har den mekamiker mon. mit gæt er cykelsmed om nogen overhovedet

Leave a Reply for M. Nielsen